Átgondolt kaland
KIHÍVÁS, SIKER, ERŐFORRÁSOK
- Tapasztalat
- Visszajelzés és reflexió
- Önfelfedezés
- Csoportdinamika
- Együttműködés
- Kihívás
- Siker
- Észlelt kockázat
- Túl az elképzelt határokon
- Új megküzdési módok
- Metaforák
- Cselekvés
- Szabadság
- Szórakozás
- Természet
A TAPASZTALÁS A VALÓSÁG ELLENŐRZÉSÉNEK EGYETLEN MÓDJA
A tapasztalati tanulás világszerte sikeresen alkalmazott módszer a készségfejlesztés és személyes képességek kibontakoztatása terén. A nemzetközi Tapasztalati Tanulás Társaság (Association for Experiential Education (www.aee.org)) a következőket jegyzi meg erről a módszerről:
a tapasztalati tanulás egy számos módszertant magában foglaló filozófia, melyben a tanító szándékosan direkt tapasztalatokat és fókuszált reflexiót kínál a tanulók számára abból a célból, hogy növeljék tudásuk, fejlesszék készségeik, tisztázzák értékeiket, és fejlesszék közösségük életéhez való hozzájárulásuk mértékét.
A kalandot olyan élményként érthetjük, amely kimozdít komfotzónánkból - ez megtörténhet testünkkel és lelkünkkel egyaránt. A kaland lehet egy magas fa megmászása, fogyatékkal élő emberekkel és élményeikkel való találkozás, vagy egyszerűen saját történetünk magányos átgondolása. A lényeg, hogy rátekintsünk a tapasztaltakra, hogy összekapcsoljuk a megélteket az élet más területeivel, s ezáltal a kalandot átgondolt kalanddá tegyük.